מיכל פרינס

פורסם באתר כיפה, כ”ג שבט תשע”ג, 03/02/2013 17:28

קשיי הפרנסה, הטיפול בילדים, עומס המבחנים ודרישות הקהילה לא משאירים זמן להשקעה בזוגיות?

הנה לפניכם חמישה טיפים פשוטים שיכולים לעשות קסם לאינטימיות שלכם.

מפעם לפעם פונים אלי זוגות ושואלים אותי מה לעשות כשמכורח החיים האינטנסיביים שלהם יחסי האישות והאינטימיות הזוגית נדחקים לתחתית סדר העדיפויות שלהם. מה לעשות כשאין זמן להשקיע ולפנק את ה”ביחד” שלהם. מה לעשות כשקשיי הפרנסה, הטיפול בילדים, עומס המבחנים ודרישות הקהילה לא משאירים זמן ערות להשקעה בתחום שלעתים נזנח כל כך? אז הנה לפניכם חמישה טיפים פשוטים שיכולים לעשות קסם לאינטימיות שלכם.

העלו את יחסי האישות שתי דרגות בסדר העדיפויות שלכם:

החיים של זוג דתי בעידן שלנו מלאים במטלות ומחויבויות. כולנו מכירים את הימים העמוסים שבהם מנסים להספיק הכול: עבודה בבוקר, ללמוד למבחן בערב, באמצע לבלות עם הילדים ולהספיק להכניס עוד שתי מכונות כביסה כי מחר ירד גשם. בין לבין יש להספיק שלוש תפילות במניין וישיבה של ועדת חינוך/תרבות/רווחה. נוסיף לזה הכנת ארוחה ליולדת, להחליט אצל מי נהיה בשבת, לקפוץ לסופר ולבשל ארוחת שבת לעשרים איש כי בסוף החלטנו להישאר בבית ועוד יבואו אורחים.

בתוך כל זה אין זה פלא שיחסי האישות נדחקים לתחתית סדר העדיפויות. מגיע הערב והעייפות משתלטת ולמי יש כוח בכלל לחשוב על זה…

לכן, הטיפ הראשון הוא להעלות את הנושא שתי דרגות למעלה בסולם העדיפויות. כן, יחסי האישות שלכם חשובים יותר מהכלים בכיור וחשובים יותר מהדיון הפוליטי שהתפתח אחרי תפילת ערבית. יחסי האישות אפילו חשובים יותר מהשיחה היומית עם אימא (ותסכים איתי כל אימא) או משיעורי הבית של הילד. התייחסו אל יחסי האישות כאל אבן יסוד בחייכם הזוגיים והאישיים והשקיעו בהם לפחות כמו בלימודים או בעבודה.

חפשו מידע:

בעידן שלנו שבו המידע מציף אותנו מכל הכיוונים אפשר לחפש מידע גם בתחום הזה של יחסי האישות. מידע יכול להעשיר, לכוון ולנרמל (לאשר שמה שאנחנו עושים הוא נכון). חיפוש אקטיבי של מידע יסייע במימוש הסעיף הקודם בכך שהשקעת הזמן בחיפוש והעיסוק בנושא מעלים בהכרח את יחסי האישות מדרגת ‘עוד משהו’ בחיים לדרגת ‘משהו חשוב’ ששווה את הזמן שמשקיעים בו. איפה לחפש את המידע? זו כבר שאלה שכל זוג יענה עליה בנפרד. קראו שוב את הנספח לספר ‘איש אישה’ של הרב קנוהל, אולי תמצאו משהו שפספסתם בקריאה ‘ההיא’ של לפני החתונה, חפשו בחנות הספרים ספר שעוסק בנושא (אפשר לחפש בחנויות ספרים מקוונות), לכו להרצאות שעוסקות בנושא ועוד.

סננו מידע:

לא כל המידע שאנחנו קולטים מהסביבה שלנו הוא אמיתי ונכון, ויותר מכך נכון לנו! העידן המודרני מספק המון אשליות בהקשר של המיניות, אל תאמינו לכל דבר. לכן, כשאתם ממלאים את הסעיף הקודם בחנו את המידע שמגיע לידכם ובדקו האם הוא נכון, האם הוא מגיע ממקור מהימן, האם הוא מתאים לכם ולתפיסת עולמכם (בדיוק כמו שהייתם בודקים מידע חדש על תזונה נכונה או חיסונים לילדכם).

להיות ספונטניים אבל לא באמת:

אחת התפיסות הקשורות לקיום יחסי אישות והנאה מהם היא הספונטניות. זוגות רבים רוצים שהאווירה תהיה ספונטנית, היוזמה תהיה ספונטאנית והמעשה יהיה ספונטני. הכול טוב ויפה, אבל… מכל הסיבות שמניתי לעיל יש את כל התירוצים כדי להטביע את הספונטניות יחד עם יחסי האישות עצמם ולהגיע למצב שבו שוב יחסי האישות מתגלגלים למטה היישר לתחתית סדר העדיפויות. אז, תהיו ספונטניים, אבל מהבוקר. חישבו על היום שלכם ותכננו אותו כך שיסתיים בספונטניות ובאהבה.

שלחו מסרון:

נצלו את המדיות השונות לתקשורת לשירותכם. במהלך היום הספונטני שלחו sms עם משהו אישי. שלחו במייל מצגת עם רמזים שרק אתם מבינים. תמלאו את היום (ובעז”ה את הימים) במסרים הדדיים, בשפה הייחודית רק לכם ולעת ערב תקטפו את הפירות בספונטניות.

אז רגע לפני שהייאוש נעשה יותר נוח – תתחילו לעבוד.

לקורסים והשתלמויות במרכז יהל לחצו כאן!