מיכל פרינס

מה ההבדל בין לימודי הדרכה לחיי אישות ללימודי טיפול מיני? מה ההבדל בין תכניות הלימודים? איך אפשר ללמוד בארבעה חודשים את מה שלומדים באוניברסיטה במשך שנתיים? מה התנאים לקבלה לקורס? האם רק נשות טיפול מתקבלות?

הנה הזדמנות לעשות קצת סדר:

קורס המדריכות לחיי אישות נולד כדי לתת מענה ומידע לשאלות נורמטיביות אודות המיניות ויחסי האישות. מראשיתו הוא היה פתוח לנשים ממקצועות שונים כשלנגד עינינו ראינו בכל אחת פוטנציאל לשינוי חברתי בתחום. הקורס עוסק בשינוי התפיסה אודות המיניות, הרחבת הידע והבנת הקשיים הנורמטיביים של זוגות. מדריכה לחיי אישות משפיעה במקומות שבהם אין פתולוגיה אבל גם יכולה לזהות קושי שנזקק לטיפול מעמיק יותר ולהפנות לאנשי המקצוע המובילים בתחום.

בפועל נשים שמסיימות את הקורס מדברות על הקורס כאבן דרך לשינוי במספר מעגלים מרכזיים:

במעגל האישי, נשים מספרות שהקורס תרם להן משמעותית בהתפתחות האישית שלהן. לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים את המשפט "חבל שלא עשיתי את הקורס לפני עשור, זה היה חוסך לי את הדרך הארוכה והמתישה שעברתי". הקורס שעוסק בתפיסות אודות המיניות והנשיות נוגע בבטן הרכה של ההתמקמות של האישה בעולם, מה היא רוצה, מה היא צריכה והאם יש לכך מקום בעולמה.

במעגל הזוגי, נשים מספרות על שפה זוגית מתחדשת, על מפגש שבועי עם בן הזוג מיד אחרי שהיא חוזרת מהקורס והם יחד מעבדים ומעכלים את החומרים הנלמדים. הבוגרות מספרות על כך שפתאום הן יכולות להסביר בבהירות לבני זוגן את מה שהן חשו במשך שנים וביחד הם עושים מסע מרגש.

במעגל המשפחתי, פתאום הדיבור עם הילדים קולח, בהיר ומעוגן ובכל אירוע משפחתי מתקבצות בנות הדודות, האחייניות והחמות כדי לשמוע מה חדש בקורס :).

המעגל האחרון הוא המעגל המקצועי. כל בוגרת ממקומה מתארת את השינוי שהתחולל בה ובעשייה המקצועית שלה בעקבות הקורס. המורה למדעים שמרגישה שכל דרך ההוראה שלה את 'פרקי רבייה' השתנתה, מדריכת הכלות שמטפטפת את הידע לאט לאט, אחיות במרפאות לבריאות האישה שמרגישות בנוח בנושא ופותחות אותו עם המטופלות שלהן וכמובן הבוגרות שהחליטו למקד את ההתפתחות המקצועית שלהן במפגשים עם זוגות או נשים סביב ההדרכה לחיי אישות. בוגרות רבות שלנו מספרות, עם תום הקורס, על "תחושת שליחות" בהפצת הידע הזה הלאה.

 

לקורסים והשתלמויות במרכז יהל לחצו כאן!